Många länkar i dag till Joakim Jardenbergs genomgång av betalmodellsmöjligheter på webben för medier.
Utmärkt, läs den texten, men inte utan att efteråt också läsa Thomas Frostbergs invändningar.
Många länkar i dag till Joakim Jardenbergs genomgång av betalmodellsmöjligheter på webben för medier.
Utmärkt, läs den texten, men inte utan att efteråt också läsa Thomas Frostbergs invändningar.
Tack för pekaren. När det gäller Thomas text så tycker jag det gör lite lätt för sig när han pekar på ”nischen” som lösningen på problemet.
Nischen är en av möjligheterna för att nå unikitet (det är inget ord, va?) och därmed kunna ta betalt. Men det har ju ytterst lite med tex Sydsvenskan att göra. Avståndet mellan Krusegatan och kostnadseffektiv nische-produktion är ett universum.
Vi, de breda medieföretagen, lär inte hinna/klara den omställningen. Det blir nog nästa generations mediehus, som inte har något hus, som står för den verksamheten.