Har lämnat en datorladdare till en Mac på service. Sladden har liksom lossnat lite. Och eftersom Apple tar NIO HUNDRA KRONOR för en sådan SLADD, så kan man ju tycka att livstids garanti vore en rimlig grej.
Icke.
En badwill-ambassadör vid namn Christian ringde i veckan och sa att det inte går på garantin. Nehej, sa jag, men skicka tillbaka den ändå, för den funkar ju fortfarande. Jag kan be min kompis elektrikern isolera den bara.
Christian förklarar då med myndig stämma att han tänker ”göra en anteckning” om att jag har begärt tillbaka min egendom, så att Apple inte i onödan hjälper mig om jag någon gång skulle behöva lämna in min maskin med ett elfel. För då är det ju sannolikt självförvållat.
Och ännu en lycklig kund går vidare i livet.
Apple ska förresten byta slogan snart. ”We do evil. And design, too.”
det är ju det jag säger, de låtsas vara fina och hederliga och underground men egentligen är de ondare än Mcdonalds.
Säger de inte alltid så? Vet andra som fått samma svar, men det ska väl gå på garantin på 2 år eller vad det är? Min flickväns sladd började ryka, den hade också lossnat lite. Först fick hon till svar av auktoriserad återförsäljare/support att de inte skulle ersätta den. Men när hon ringde direkt till Apple-supporten skickade de en ny utan problem. Hennes 2-åriga garantin hade gått ut.